
dvzllek az oldalamon!
Nzz krl nlam, olvasgass s rezd jl magad!
Remlem rdekesnek tartod a tartalmt s mskor is visszatrsz!
Ananke
|
Mindig az az ersebb,
aki nem tombol,
hanem mosolyog.
/Japn kzmonds/
*
„Ha mindig tbbet akarsz,
elmulasztod azt,
ami mr eleve a tied”
| |
 |
Men |
|
| |
 |
Kedvenc kpem |
|
| |
 |
rdekessgek |
|
| |
 |
Karma |
|
| |
"Minden pillanatban kt t van elttnk; ezek kzl ki kell vlasztanunk az egyiket, s nem tudjuk, merre vezet a msik. Lehet, hogy a jobbat vlasztottuk, de lehet, hogy sohasem fogjuk megtudni, melyik a jobb."
| |
 |
Ezoterikai ez+az |
|
| |
 |
Anya s gyermek |
|
| |
"Mikor megszletik egy vrva-vrt gyermek,
az let dolgai j rtelmet nyernek.
Apaszv, anyaszv dobban meg egy prban,
j fnnyel ragyognak a vilgra hrman."
| |
 |
Versek, idzetek |
|
| |
„Egy pillanatnyi igazsg megszptheti, s meg is fogja szpteni a vilgot. Egy pillanatnyi bke megmentheti, s meg is fogja menteni a vilgot. Egy pillanatnyi szeretet tkletess teheti, s tkletess is fogja tenni a vilgot.”
(Sri Chinmoy: titrs)
|
 |
A hetes |
|
| |
Megtanultam, hogy a hsk olyan emberek, akik azt tettk, ami szksges volt, szembenzve a kvetkezmnyekkel. Hogy a trelem rengeteg gyakorlst ignyel. Hogy vannak emberek, akik szeretnek bennnket, de egyszeren nem tudjk, hogyan mutassk ki. Hogy olykor az, akire azt hinnd, hogy megadja neked a kegyelemdfst, ha mr a fldn fekszel, egyike azon keveseknek, akik segteni fognak neked felllni. Hogy csak azrt mert valaki nem gy szeret tged, ahogyan te szeretnd, ez nem azt jelenti, hogy nem szeret tged teljes szvvel. Hogy sosem szabad azt mondani egy kisgyermeknek, hogy az lmok balgasgok: tragdia lenne, ha ezt elhinn. Hogy nem mindig elg, ha megbocst neknk valaki. Az esetek tbbsgben te vagy, akinek meg kell bocstani magadnak. Hogy nem szmt, hny szilnkra trt a szved: a vilg nem ll meg, hogy megvrja, mg sszeragasztod.
/ Paulo Coelho: A fny harcosnak kziknyve/
***
| |
 |
Jga |
|
| |
 |
yin-yang |
|

| |
 |
Meditci |
|
| |
 |
Aura |
|
| |
 |
, |
|
| |
"A llek varzslatos
gygytja
a szp sz"
/Szkratsz/
*
„Vannak olyan pillanatok,
amelyben egy rzsa fontosabb,
mint egy falat kenyr
(Simmel)
*
A virgot a napfny fejleszti ki,
az emberi lelket a szeretet.”
/Grdonyi Gza/
|
|
|
Vltoztass az leteden a karmd szerint!
A hindu szentrsok szerint brmit tegyen is az ember, az elbb-utbb vissza fog r hatni. Ha nem is pont ebben az letben, akkor kvetkez szletsei valamelyikben. Ezt hordozza magban karmnk, vagyis az ok s okozat kztti sszefggs trvnye. De nemcsak a hinduk s a buddhistk gondoljk gy. Minden nagyobb vallsban emltst tesznek a karmrl - ms-ms sszefggsben. A keresztnyek pldul nem hisznek a llekvndorlsban, mgis azt mondja a Biblia: „Amint vetsz, gy aratsz." Ha az ok s okozat kztti sszefggs nem ltezne, ha a cselekedeteinknek nem lennnek kvetkezmnyei, mirt hirdetnk a vilgvallsok, hogy jnak kell lennnk?
Az let clja a hinduk s a buddhistk szerint az, hogy megszabaduljunk a karmtl, s ezzel kilpjnk az ismtld szlets-hall krforgsbl. Pldul ha az elz letedben megfogadtad, hogy egy bartodat kisegted a bajbl, de hamarabb meghalt, mint ahogy ezt megtehetted volna, biztos, hogy jra tallkozni fogtok. Ha karmikus tartozsod van valaki fel egy korbbi letedbl, azon kaphatod magad, hogy az illetnek most mindenron segteni akarsz, mert valahonnan olyan ismersnek tnik...
A karma tulajdonkppen mint trvny hat rnk szellemi fejldsnk sorn. Ha a szablyait betartjuk, jutalomban rszeslnk, ellenkez esetben szankcikkal kell szmolnunk. Br a kar- ma hvei szerint mindkett fejldsnek szmt, az els esetben a rvidebb s boldogabb, a msodikban a hosszabb s gytrelmesebb utat vlasztjuk. Teht csak rajtunk mlik, hogyan formljuk a jvnket!
Kezeld jl az „ednyedet"
A karma mkdst gy kell elkpzelni, mint egy trolednyt, melyet leteken t cipelnk magunkkal. A tartalmt vtkeinkkel nvelhetjk, helyes cselekedeteinkkel pedig cskkenthetjk. Szletsnkkor a karma-edny magval hozza elz leteink „ledkt". Ezt a kezdeti tartalmat az adott ltnk sorn folyamatosan mdostjuk. rtelemszeren mindjobban megtelt az edny, annl tbb s slyosabb problmval kell szembenznnk.
Mivel ronthatsz a sorsodon?
Hogy mi tartozik a vtkek sorba a karma mkdsnek szempontjbl? Rviden megfogalmazva: ha elgedetlenl viszonyulsz a vilghoz vagy annak rszeihez, az megnehezti a jelenlegi vagy az elkvetkez letedet. A bnk sorban pldul els helyen ll az, amikor valamely fldi dolognak tlzott jelentsget tulajdontunk. Idealizlni azonban nemcsak az anyagi javakat, a hatalmat, a karriert, a hrnevet, a npszersget, a tekintlyt s a szpsget nem szabad, de a hitnek, a trsadalmi megtlsnek, az intellektusnak sem tulajdonthatunk tl nagy szerepet. Ez utbbiak azrt szmtanak vtkezsnek, mert amikor valamit idealizlunk, akkor prhuzamosan elitljk mindazt, ami annak nem felel meg. Ekkor ugyanis ismt elgedetlenl viszonyulunk a vilghoz, s tlkeznk. A legszemlletesebb plda ennek altmasztsra az, amikor egy hv, vallsos ember plct tr afelett, aki nem gy li az lett. De ugyangy nincs jogunk erklcsi, csaldi, trsadalmi vagy brmilyen alapon eltlni a htlen hzastrsat vagy azt a jmd embert sem, aki nem ad pnzt az utcai koldusnak. Hiszen mindenki maga alaktja a karmjt, s sosem tudhatjuk, ki mit hozott az elz letbl. A karmaedny tartalmt nvel dolgok kln kln kategrit kpeznek tves meggyzdseink. Itt a bszkesgre, a hisgra, a tlzott nrtkelsre, a magunkkal vagy az letnkkel val elgedetlensgre, a krnyezetnk irnytsra, a hatalomvgyra s a fltkenysgre kell gondolnunk. Idetartoznak a tudatos rossz cselekedetek, s az el nem vgzett karmikus feladatok is.
Javts a jvdn!
Mit kell tennnk annak rdekben, hogy az edny tartalma cskkenjen, s ezltal a sorsunk jobbra forduljon? J cselekedetnek tekintend - a karma hite szerint a vilgnak minden fenntarts s tlet nlkli elfogadsa s szeretete. Idesorolhatjuk a tudatos, de nem ncl j cselekedeteket, az egyttrzst, a szent clok nzetlen szolglatt, a hasznos ismeretek terjesztst, a jsgot, a jszvsget, a jlelksget, a vidmsgot, a humorrzket, az optimizmust, valamint karmikus feladataink vgrehajtst. Ez minden olyan llekbl ered tevkenysg vgzse is lehet, mint pldul hivatsunk megfelel gyakorlsa. Jl lthat, milyen kevs embernek sikerlhet eljutnia oda, hogy a karma-ednye teljesen kirljn. Hiszen ritka az, aki vtkektl mentesen kpes lni, s olyannak szereti a vilgot, amilyen. Ez leginkbb azokra a - pldul Tibetben l - vallsgyakorlkra igaz, akik egsz ltezsket az elbb lert „trvnyeknek" rendelik al.
ld t a jt s a rosszat is!
A karmnk magban hordozza azt is, hogy ha nem hozzuk helyre korbbi hibinkat, jra s jra szembe kell nznnk velk. Pldul ha megbntottunk valakit, de nem tettk jv, akkor ugyanazt a fjdalmat kell elviselnnk ksbb valaki mstl. Ezt nem bntetsknt, inkbb egyfajta lehetsgknt, leckeknt kell felfognunk. Mindez abbl fakad, hogy lltlag leteken t folyamatosan tantjuk egymst, hogy egyre jobb vlhassunk. Karmikus adssgaink pedig koloncknt lgnak a nyakunkon, egszen addig, amg nem ltjuk tisztn az ok s okozati sszefggseket.
A karma azonban nem egyezik meg a szemet szemrt elvvel. Azokat az rzseket kapod majd vissza valamikor, valahol, valakitl, amiket te okoztl egykor. Ha valakit, mondjuk, meg pofozol, nem az tst fogod ugyangy elszenvedni ksbb, hanem azt az rzst, amit azzal kivltottl a msikbl. Ha indulattal pofozol, az lelkileg is fj, gy tged is hasonlkppen fognak egyszer megalzni. Viszont ha az a pofon azrt csattant el, hogy, mondjuk, maghoz trjen valaki, aki elzleg eljult, akkor tged is ugyanolyan jszndkkal fog egyszer „felbreszteni" egy msik ember, amikor nem akarsz megltni valamit.
A visszahatsok termszetesen tnylhatnak az elkvetkez letekre is. A mg meg nem trtnt kvetkezmnyeket a fldbe vetett magokhoz hasonltjk: amikor a krnyezeti hatsok megfelelek, csak akkor csrznak ki.
A msik, amit megtehetsz egy jobb let remnyben, ha nem szaportod „negatv" karmid szmt. Vagyis igyekszel nem rtani msoknak sem gondolatban, sem rzelmekben, sem szavakban, sem tettekben. Ehhez komoly nfegyelemre vagy beltsra van szksged.
Az indiai blcsek azt tantjk, hogy a negatv lmnyekre nem szabad sztnbl reaglni, hanem el kell gondolkodni azon, vajon mirt kaptad, mit akarhat tantani neked? Ehhez arra van szksg, hogy engedd magadba az olyan rossz rzseket, mint a harag, a fltkenysg, a dh vagy a flelem. Hagyd, hogy tjrjanak, nzz szembe velk, rtsd meg, s fogadd el ket. Ugyangy elemezd ki magadban a kellemes, pozitv hatsok ltal kivltott rzseidet is. Azltal, hogy nem fogsz ragaszkodni a mr meglt j rzshez, s nem kell flned a kellemetlentl - hisz mr tl vagy rajta -, sokkal felszabadultabban s boldogabban lheted majd a htkznapjaidat.
Egy prbt azrt megr.
| |
|
|
 |
Izing Klra - Egy asztrolgus igaz trtnetei |
|
| |
 |
Mller Pter rsai |
|
| |
 |
Kornis Mihly rsai |
|
| |
"A szeretet krs nlkl ad, makacskods nlkl elfogad, kslekeds nlkl megbocst, s csak sajt elgtelensge miatt szenved." / Peter Lippert /

„Feledd a szomorsg perceit,
de ne feledd el soha,
amire azok tantottak.”
(Vrsmarty)
| |
"Gyakran tl gyorsan lnk, nem ltjuk a szguldsban az utat szeglyez tjat s nem vesszk szre a kezket felnk nyjt embereket"

"Olyan furcsk vagyunk mi emberek,
A szemnk sr, az ajkunk nevet.
Azt hisszk msrl, hogy boldog taln
S irigykednk egy-egy szavn.
Azt hisszk, ha a msik szeme ragyog,
Gondolatai tisztk s szabadok,
S nem vesszk, dehogy vesszk szre,
Hogy knnyek gnek csillog szemben.
Oly furcsk vagyunk mi emberek,
A szemnk sr, az ajkunk nevet.
Hazugsg az egsz letnk,
Mert akkor is srunk, amikor nevetnk."
(Dante)
| |

A kihullott knny megbosszulja magt azon, aki okozta.
/Jkai Mr /
|
 |
Szepes Mria |
|
| |
 |
Mrai Sndor |
|
| |
„Meg van a hatalmatok ahhoz, hogy vltoztassatok krlmnyeiteken. Csak lnetek kell vele.”
(Jane Roberts: Seth knyve)
*
„Amit magad nem hasznlsz, azt msoknak se add! Pldul tancsot.”
(Sri Chinmoy: titrs)
"Az ajndkozsrl ltalban a trgyak jutnak esznkben, de a legnagyobb ajndk az, ha idt sznunk valakire, ha kedvesek vagyunk hozz s vigaszt nyjtunk a szenvednek. Ezek az aprsgok egszen addig nem tl fontosak szmunkra amg neknk magunknak nincs r szksgnk." /Joyce Hiffler /
|
 |
Kedvenc oldalaim |
|
| |
 |
Linkcsere |
|
| |
 |
Bannerek |
|
| |
 |
Grafolgia |
|
| |
Ne add fel!
Ha elromlik minden, mint megesik nha,
Ha utad csak hegyre fl vezet a clba,
Ha kevs, mit kapsz, de sokkal tartozol,
Nevetnl br, de shajtozol,
Ha gy rzed, a sok gond leterhel,
Pihenj, ha kell – de soha ne add fel.
Az let furcsa dolgokra kpes,
Ilyesmit prszor mindenki rez,
Szmos hiba pp azrt trtnik,
Mert feladtuk, s nem tartottunk ki vgig.
Ne add fel ht, ha lassan is haladsz,
A siker taln mr csupn egy arasz.
A cl sokszor nem oly tvoli,
Mint ttova ember balgn kpzeli,
Sokszor a kzd nem vrja meg,
Hogy megnyerje a serleget,
s tl ks, mire belenyilall,
Hogy mily kzel volt a diadal.
A siker a kudarcnak fordtottja –
Ktsg fellegnek ezst rnyalatja –
s nem tudjuk, mily kzel a siker,
Tn orrunk eltt van, de nem hisszk el;
Kzdj ht tovbb, ha r sok csaps –
Ha hz mg az g is, harcolj tovbb!
|
Gyulai Pl: Tancs
Kiket szeretsz s akik szeretnek,
Ha bntanak, ha megsebeznek:
Ne haragudj rjuk sokig!
De ntsd ki szved, s ha letrld
A fjdalom kicsordult knnyt:
Bocsss meg! hidd, enyhedre vlik.
Oh, egymst hnyszor flrertjk,
Szeretteinket hnyszor srtjk,
Br szvnk ppen nem akarja.
Mi is taln vrznk a sebben,
Neknk is fj mg lesebben,
De bszkesgnk be nem vallja.
Ne lgy te bszke, lgy szinte,
Hved legott azz lesz szinte,
Oszlik gyan, megenyhl bnat;
Oly hirtelen jhet hallunk
S ha egymstl haraggal vlunk,
A srnl ks a bocsnat!
|
|
|